
Десетици милиони корисници имаат право да поднесат барање за паричен надомест од Facebook.
Ако сте користеле Фејсбук во Соединетите држави во изминатите 16 години, можеби сте меѓу десетиците милиони корисници кои имаат право да поднесат барање за плаќање од гигантот на социјалните медиуми, според неодамна отворената веб-страница за порамнување на колективни акции.
Сегашните или поранешните корисници на Фејсбук сега можат да поднесат барање за отштета како дел од спогодбата од 725 милиони долари постигната во тужбата во која се тврди дека компанијата за социјални медиуми, во сопственост на Мета, ги споделила податоците на корисниците без нивна согласност, пишува Вашингтон пост.
Веста во 2018 година дека компанијата за ископување податоци Кембриџ Аналитика ги презела податоците на до 87 милиони корисници на Фејсбук преку апликација за квиз за личности, доведе до тужба.
Тужителите тврдеа дека Фејсбук им дал на трети страни пристап до содржината и информациите на корисниците без нивна согласност и не следел како тие се користат. Мета негираше дека сторил нешто лошо, но се согласи на спогодба во декември за да ги избегне трошоците и ризиците од продолжување на случајот.
Федерален судија даде прелиминарно одобрение за договорот на крајот на март. Конечното рочиште за одобрување е закажано за септември. Во декември, Келер Рорбак, една од адвокатските канцеларии што ги застапуваа тужителите, ја нарече спогодбата „најголемата спогодба за заштита на приватноста досега во САД“. Мета рече дека спогодбата е „во најдобар интерес на нашата заедница и акционери“ и дека компанијата го „обновила нашиот пристап кон приватноста“, според Вашингтон пост.
Спогодбата доаѓа во време на турбуленции во компанијата, која се соочува со силна конкуренција од апликацијата за споделување видео TikTok и заострувањето на правилата за приватност од страна на Apple кои го ограничуваат таргетирањето на рекламите и може да го чини Фејсбук милијарди долари, според Форбс.
Се очекува Мета да го објави најновото од неколкуте рунди отпуштања оваа година во среда, што може да влијае на илјадници висококвалификувани технолошки работници.
Според компанијата, во последниот квартал од 2022 година, имало 266 милиони месечни активни корисници на Фејсбук во САД и Канада. Бројот што може да се плати во договорот за приватност на податоците ги вклучува оние кои престојувале во Соединетите Држави и ја користеле платформата во секое време помеѓу 24 мај 2007 година и 22 декември 2022 година.
Побарувањата може да се поднесат на веб-страницата за порамнување или по пошта. Рокот за поднесување барање е 25 август, а за повлекување или приговор на спогодбата е 26 јули.
Тешко е да се каже точно колку пари ќе добијат корисниците; ќе зависи од голем број фактори, вклучувајќи ги правните и административните такси, колку побарувања добива Мета и колку време одреден корисник бил на Фејсбук за време на часот. Секој од осумте именувани тужители би можел да добие до 15.000 долари, а до 25 отсто од фондот од 725 милиони долари, исто така, може да оди за правни такси, според документите за порамнување. Она што ќе остане ќе биде поделено меѓу потенцијално десетици милиони корисници, пишува Вашингтон пост.
Студијата на Федералната трговска комисија од 2019 година покажа дека просечната вредност од 9 проценти од подобните потрошувачи поднеле барања во 149 колективни тужби.
Во 2021 година, судија од Илиноис одобри спогодба во која Фејсбук се согласи да плати 650 милиони долари за да ја реши колективната тужба во која се тврди дека компанијата користела биометриски податоци на корисниците без дозвола.
Речиси 1,6 милиони корисници беа погодени и беа подобни за најмалку 345 долари секој, според Асошиејтед прес. Фејсбук направи напори да управува со приватноста на својата платформа во последниве години, како на пример да им даде на корисниците поголема контрола врз тоа кој може да ги види нивните објави и какви реклами гледаат. Неодамна лансираната услуга за претплата од 12 долари месечно во САД, исто така, им вети на корисниците дополнителна безбедност. Еден критичар рече дека овој потег ја третира ранливоста како деловна можност, пишува Вашингтон пост.